360talk
training- en coachingsbureau

Soms is er gewoon een klik. Een vibe. Een gevoel, een band; hoe je het ook wil noemen, 360talk ervaarde dit met Cirqll. En niet alleen vanwege de eenvoud, de fijne prijs en het overzicht van het CRM. “Het voelde meteen goed, het vertrouwen was er heel snel. Toen dachten we, laten we het gewoon proberen. Daar hebben we geen spijt van.”

Eenvoudig en benaderbaar merk
“Eerder gebruikten we Notion”, vertelt hij. “Dat is een vrij statisch gebeuren. En erg instabiel: met elke kleine verschuiving of druk op een knop kon je alles kwijtraken. Een leuk systeem, maar het dacht niet mee.” Een lange, intensieve zoektocht naar een beter systeem, daar had Jonas niet bijster veel zin in. “Ik ben gewoon bezig met trainingen geven, dat is mijn vak. Ik zit helemaal niet in de CRM-systemen”, geeft hij toe. “Maar ik werd wel erg chagrijnig van die grote en dure pakketten bij de concurrenten.”
Beide mannen waren daarom blij verrast met het CRM van Cirqll. Jonas kwam Cirqll toevallig tegen op LinkedIn. “Jullie merk straalde direct eenvoud uit. Cirqll is benaderbaar en heeft een start-up-feel, wat ik erg waardeer. Daarom nam ik contact op.” Is er lang nagedacht over de keuze voor Cirqll? “Nee, ik hoef geen drie vergaderingen te hebben over CRM’s. Het is geen hogere wiskunde om je gegevens in te voeren, zeker niet bij het CRM van Cirqll. Bovendien vond ik de investering een schappelijk bedrag, we praten niet over een megarisico. We hebben er daarom vrij snel een klap op gegeven”, vertelt Jonas.
Klantbeheer is geen rocket science. Cirqll laat dat zien.
Jonas van de Vlugt
360talk
Onderscheidend in persoonlijk contact
Maar bovengenoemde redenen waren zeker niet de enige, vertelt Jonas later. Hij is stellig: “Wat Gijs en mij echt een goed gevoel gaf, was het persoonlijke contact van jullie naar ons. Toen ik Rob aan de lijn kreeg, had ik direct de ziel van het bedrijf te pakken en dat merk je. Bij die andere systemen krijg je best een onpersoonlijke feel en ze wilden me daar ook niet écht hebben, leek het.” Jonas hoopt dan ook dat het persoonlijke contact altijd mogelijk zal blijven bij Cirqll. “Dat je altijd het gevoel blijft houden van: ‘’Ik ga even bellen met Rob…’’
Rust, overzicht en grip
En hoe werkt het CRM voor 360talk? “Het is een beetje de cockpit van ons bedrijf. Taken uitdelen aan andere mensen is heerlijk overzichtelijk. En het alarm is mijn favoriet, elke keer kijk ik wie ik kan bellen en zet ik een alarm, zodat klanten eens in de zoveel tijd hun welverdiende aandacht krijgen. Dit CRM weerhoudt mij ervan een eikel te zijn en voorkomt dat ik te snel weer contact leg met de klant, bijvoorbeeld. Soms moet je een klant immers ook even tijd geven.” Jonas rondt af met een mooie conclusie: “Klantbeheer is geen rocket science. Cirqll laat dat zien. Het CRM doet wat het moet doen en dan zo clean mogelijk, dat is superfijn om mee te werken. Rust, overzicht en grip op je zaak. Dat is Cirqll.”
Over 360talk
Jonas van de Vlugt noemt zichzelf ‘de helft van 360talk’. Hij en zijn compagnon Gijs Nillessen geven trainingen in openbaar spreken. Inmiddels hebben ze in de afgelopen jaren al meer dan 1500 mensen op hun trainingsdagen geholpen om boven zichzelf uit te stijgen. Vanzelfsprekend komt daar veel klantbeheer uit voort.