Geen betaalgegevens nodig

Corné den Hollander

Grip op je werk. Iets wat iedere ondernemer nastreeft, maar best moeilijk te bereiken is. Laat staan handhaven. Zeker wanneer je steeds meer verschillende applicaties gebruikt om grip op de zaak te krijgen – dat werkt alleen averechts. Informatie dubbel bijhouden, taken op verschillende plekken plaatsen, klantgegevens kwijtraken: dat is verleden tijd door Cirqll. “Door dit CRM heb ik meer tijd, grip en overzicht. Ik mis minder dingen.” 

Eenvoudig klantenbeheer, zonder overkill

Een tijd lang zat Corné klem in wat hij zelf een ‘vacuüm’ noemt. “Mijn Excelsheets waren niet voldoende voor mijn klantenbeheer, maar een zwaar CRM is voor mij als zelfstandige al snel een overkill.” Hij zocht iets wat daar tussenin zit. Via contact met Rob kwam hij uit op een proefperiode Cirqll als eenvoudig CRM.

Een zwaar CRM is voor een zelfstandige al snel een overkill

4.7/5

Corné den Hollander

CRM met persoonlijke service

Een CRM was nieuw voor Corné, dus beginnen was wel even spannend. Hij had veel vragen, maar kon daarmee goed terecht bij Rob. Die belde hem al snel. “Om tijdens mijn proefperiode bij Cirqll te kunnen sparren met Rob vond ik erg prettig. Ik kon altijd bellen over de inzet van bepaalde opties, waarbij Rob aangaf waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Dat gaf heel veel inzicht en dat is iets wat ik als productmanager heel erg waardeer en wat ik belangrijk vind. Ook nu ervaart Corné dit gevoel nog steeds. “Er zit een klein, betrokken en overzichtelijk team achter Cirqll dat openstaat voor feedback en de tijd neemt om beschikbaar te zijn voor vragen of opmerkingen. Dat is in mijn ervaring een zeldzame vorm van service en daarom voor mij een extra reden om enthousiast te zijn over Cirqll.” 

Tijd, grip en netwerkkansen

Corné vertelt verder over zijn keuze voor Cirqll: “Naast meer tijd en grip helpt dit CRM me om structureel te blijven investeren in mijn netwerkkansen, en relaties te onderhouden die wat minder acuut aandacht nodig hebben, maar bij wie het wel goed is om in te blijven investeren.” Hierbij helpt de klantenkaart Corné heel erg. “Als ik nu een afspraak heb bij een klant in Breda, dan kijk ik gelijk naar die klantkaart om te zien waar ik allemaal langs kom. En dan stuur ik die mensen een berichtje met de vraag of ik even een bakje koffie kan komen doen. De kaartfunctionaliteit is echt iets wat me over de streep trok.”

Eenvoudige CRM is een must-have

De combinatie van een fijne tool met de passende service daarbij. Dat maakt voor mij dat ik voor Cirqll heb gekozen”, stelt Corné concluderend. “Dit komt door het gevoel dat ik gehoord word en belangrijk ben ongeacht de omvang van mijn afname. Maar uiteraard ook doordat het CRM eenvoudig en gebruiksvriendelijk is.” Denkt Corné nog ooit terug aan zijn Excelsheets? “Nee, een CRM is een must-have voor elke ondernemer. Ik zie niet hoe je zonder CRM je bedrijf goed zou kunnen runnen. Ook als zelfstandige.”

Over Corné den Hollander

Corné den Hollander is freelance productmanager. Hij helpt diverse bedrijven met uitdagingen op productmanagementgebied voor specifieke perioden. “Soms is dat zo eenvoudig als vervanging van een zieke productmanager”, vertelt Corné. “Maar heel vaak is het een extra uitdaging. De organisatie krijgt bijvoorbeeld een ontwikkelteam niet aan de praat of het product levert niet wat ze hadden gehoopt.” 

Plan een demo

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op om een demo in te plannen.