FocusXL
Training- en coachingsbureau
Elke werkdag kan slimmer en leuker. Dat is de visie van trainingsbureau FocusXL, dat recent overstapte op Cirqll. Een sprong in het diepe, of een logische stap in lijn met hun eigen credo? “We hebben bewust gekozen voor Cirqll vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Het is eenvoudig, heeft een mooie lay-out en werkt goed op alle apparaten. Frisser én slimmer.”
Sneller en eenvoudiger gegevens invoeren
De afgelopen vijf jaar maakte het bedrijf gebruik van het CRM van Microsoft Dynamics. “Een geweldig programma”, begint Martin, “míts je heel veel functies en koppelingen met andere systemen nodig hebt.” De vele mogelijkheden bleken voor FocusXL alleen maar in de weg te zitten. “Ik denk dat we maar 3% van de mogelijkheden gebruikten. En dat is niet alleen zonde; het werkt ook tegen je. Zo is het zoeken naar de juiste informatie een hele klus. Met Cirqll is het veel gemakkelijker: met één druk op de knop heb ik alle informatie voor 2024, bijvoorbeeld.”
Dat is niet de enige reden dat FocusXL overstapte van Microsoft Dynamics naar Cirqll. “De manier van gegevens invoeren is vele malen sneller en eenvoudiger bij Cirqll. Het is daardoor simpel om inzicht te krijgen in je klanten zonder dat het aan de voorkant veel tijd kost.” Martin legt uit waarom dat belangrijk is: “Een CRM moet vóór je werken. Als het CRM gebruiksvriendelijk is, wordt het automatisch meer gebruikt. Dat is het geval bij Cirqll.”
Het CRM van Cirqll werkt vóór je
Martin Beld
FocusXL
Meer gebruik door eenvoud
“Mijn favoriete functie in Cirqll is het afsluiten van een verkoopkans.” Nóg een verschil met Microsoft Dynamics: “Daar moest je veel handelingen verrichten, terwijl je in het CRM van Cirqll alleen op het trofee-icoontje hoeft te klikken. Omdat het zo eenvoudig is, dóén we het ook echt. We kunnen onze bedrijfsdoelstellingen en individuele doelstellingen hierin vastleggen. Dit is zichtbaar in het financiële dashboard en ik vind het erg prettig om dit in te kunnen zien.”
Moeten alle gebruikers van Microsoft Dynamics nu over naar Cirqll. “Natuurlijk niet”, lacht Martin, “maar iedereen moet wel goed kijken wat er bij hun organisatie past. Als Cirqll datgene biedt wat je nodig hebt, dan heb je aan hun CRM een ontzettend eenvoudig, gebruiksvriendelijk systeem waarmee je zowel directieleden als werknemers kunt motiveren het ook echt te gebruiken. Niet ondanks, maar dankzíj́ de weinige functies van Cirqll.”
Over FocusXL
FocusXL is een franchiseorganisatie en bureau voor gedragstraining. “Tijdens onze trainingen stimuleren we mensen om ander gedrag te vertonen dan ze al jarenlang doen, zodat ze winst boeken en zich prettiger voelen op hun werkplek”.