Mens & Zo

Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Voor veel organisaties is dat hoe hun klantenbeheer eruitziet. Maar voor de meeste organisaties is dat op den duur dat niet meer werkbaar. Dat bleek ook in het geval van Mens & Zo, dat haar klanten uit het oog verloor. “Geen gebruik maken van een CRM is niks. Het was vreselijk.” Gelukkig was daar Cirqll. 

Uit de losse pols

Mens & Zo heeft veel tevreden klanten, die keer op keer bij hen terugkomen. Maar dat automatisch terugkeren geldt niet voor iedereen; “bijvoorbeeld als een klant een nieuwe medewerker heeft, die onbekend is met ons”, voegt Paula toe. “Zonder consequent klantbeleid en relatiebeheer verlies je die klant dan uit het oog.” Het bijhouden van contacten in lijstjes bleek niet voldoende. “We hadden geen tijdsnotities, geen opvolgacties; we deden alles uit de losse pols”, vertelt Paula. “Je werkt dan alleen met de huidige klantpopulatie. Alles waar je langer dan een halfjaar niet geweest bent, gaat verloren.” Bij Mens & Zo werd besloten dat er een CRM nodig was. 

Je kunt het op je eigen manier blijven doen,
maar dan ga je er niet uithalen wat je met Cirqll verdient

4.7/5

Paula
Mens & Zo

Inzicht, overzicht en werkplezier

Paula heeft zeker ook ervaring met andere CRMs dan Cirqll. “Maar dat was allemaal niks”, concludeert ze. “De meeste CRM’s beginnen gewoon met bouwen op basis van de wensen van klanten en gaan door totdat er zoveel functionaliteiten beschikbaar zijn dat de gebruiker niet meer alles nodig heeft. Maar het staat dan nog wel in je werkomgeving. Daar word je knettergek van.” Cirqll bleek een ander CRM.  

Paula vertelt: “Mijn voorganger heeft het geïmplementeerd. Ze liet het me zien en ik dacht: dit is perfect.” Uiteraard zijn er verbeterpuntjes, vult Paula later toe. “Maar Cirqll heeft inzicht en overzicht opgeleverd. Mens & Zo kan hiermee beter klantgerichte, prospectgerichte en relatiegerichte acties en campagnes uitvoeren.” En dat niet alleen, ook het werkplezier is toegenomen. “De animaties die Cirqll toont wanneer een offerte een opdracht wordt, zijn erg leuk. Daar worden mijn team en ik heel blij van. De trofee is dan ook mijn favoriete functie.” 

De investering waard

Op de vraag of ze Cirqll zou aanraden bij organisaties, antwoordt ze: “Ongetwijfeld. Je kunt het op je eigen manier blijven doen, maar dan ga je er niet uithalen wat je met Cirqll verdient. 

Over Mens & Zo

Mens & Zo is een bureau voor loopbaancoaching met het hoofdkantoor in Deventer. “Maar we werken door heel het land”, vertelt Paula, de manager van het bureau. “We zijn uitgegroeid van een kleine club naar acht loopbaancoaches. Mijn rol is om die loopbaancoaches te ondersteunen en faciliteren in wat zij dagelijks nodig hebben om hun werk goed en efficiënt uit te voeren en hun resultaten te verbeteren.” 

Plan een demo

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op om een demo in te plannen.