Saskia van Duist
Investeren in klantbeheer kan duur zijn, zeker wanneer je als ZZP’er aan het werk bent. Ieder abonnement kan er voor zorgen dat de kosten snel oplopen. Maar een eenvoudig en effectief CRM levert ook weer business op, merkte ZZP’er Saskia van Duist. “Mensen komen door Cirqll bij me terug”, vertelt ze. Hoe zit dat?
Klantcontact en klantbeheer in één
Cirqll is zeker niet het eerste CRM dat Saskia gebruikte. “Ik heb veel management- en salesmanagementfuncties gehad, dus ik weet wat de toegevoegde waarde ervan is. Toch heb ik lange tijd getwijfeld of ik wel een CRM nodig had. Ik was met name bekend met de hele uitgebreide pakketten, zoals Salesforce. Die leken me niet geschikt voor mijn bedrijfje.” Na een zoektocht op internet kwam Cirqll voorbij in een online artikel. “De kaartfunctie sprak me vooral aan en is me bijgebleven.” Niet lang daarna werd ze actieve gebruiker van Cirqll. “Ik werk er elke dag optimaal mee. Ik ben nog steeds erg tevreden”, vertelt ze.
Ik werk er elke dag optimaal mee. Ik ben nog steeds erg tevreden.
Saskia van Duist
ZZP
Het CRM als centrale back-up
De landkaart gebruikt Saskia als centrale back-up voor haar klanten. Maar haar favoriete functie van Cirqll is op dit moment ‘taken’: “Hiermee kan ik mijn belletjes en taken bijhouden, zodat ik meer overzicht heb dan wanneer ik mijn to-do-lijstje normaal gesproken opschrijf”, legt ze uit. “Het bespaart me echt tijd om deze dingen in het CRM te noteren. Het gaat erom dat je niet meer hoeft na te denken of je iets hebt gedaan. En daarmee bedoel ik dat je alles in één oogopslag bij de hand hebt. Het is daardoor echt een goede basis om je bedrijf op uit te bouwen.
Eenvoudig en betaalbaar
Dit legt Saskia graag verder uit. “Wat ik vooral prettig vind aan Cirqll is de eenvoud – volledig in lijn met wat jullie beloven”, lacht ze. “Ik waardeer het dat je de klant als hoofdonderdeel hebt en daaronder de personen kunt hangen, waarop je weer notities of taken kunt baseren. Dit maakt het heel eenvoudig om mee te werken, het is simpel en ik kan dagelijks zien met wie ik contact moet opnemen of wat ik als eerst moet doen.” Dit is waarom Saskia Cirqll heeft aangeschaft, ondanks de hoge drempel om geld uit te geven aan klantbeheer. “Het CRM kost misschien geld, maar bespaart me denkwerk. Het is gebruiksvriendelijk én eenvoudig. En eigenlijk ook best betaalbaar!” is haar eindconclusie.
Over Saskia van Duist
Saskia heeft inmiddels vijf jaar een bedrijf in coaching op het gebied van stress en burn-out. “Ik ben nu in de fase gekomen waarin ik aardig wat klanten heb en dus veel klantcontact moet onderhouden. Het CRM van Cirqll helpt me bij het onthouden van klanten en plannen van contactmomenten. Ik heb daardoor meer ruimte voor aandacht voor de klant zelf en dat waarderen mensen”, geeft ze aan.