Veilig Werken Nederland
Jarenlang je klantenbeheer bijhouden op papier of in Excel, het kan zonder problemen. Totdat je meer klanten krijgt. Meer klanten betekent meer vragen, meer facturen en meer data. Klantbeheer in een schriftje is dan niet meer houdbaar en ook Excel is niet meer zo eenvoudig als het ooit leek. Precies daar komt Cirqll naar voren. “Papier is niet erg, maar ik wil serieuze zaken gewoon in een CRM-systeem kunnen zetten. Dat kan ik nu met Cirqll.”
Eenvoudig centraal systeem voor klantenbeheer
Renée van der Vinne is directeur van Veilig Werken Nederland, een aanbieder van veiligheidsopleidingen voor werken met groot materieel, zoals heftrucks en hoogwerkers. Renée vindt haar werk ontzettend leuk, “maar het is ook heel druk op het moment. We hebben nu ruim 300 klanten en groeien nog steeds”. 15 jaar lang hield haar schoonmoeder het klantenbeheer bij via Excel, maar door de groei ging dat niet meer. “Je gaat op den duur taken of zelfs klanten vergeten. De behoefte aan een centrale plek voor deze gegevens wordt dan snel groter.”
Renée zocht meer dan een halfjaar naar een geschikt CRM-systeem. “Dat was een hel. Ik kon nergens serieuze voorbeelden vinden van wat ik echt zocht. Er zijn zoveel verschillende CRM–systemen op de markt, maar ze zijn allemaal veel te ingewikkeld.” Ondertussen bleef de behoefte aan een eenvoudig centraal systeem voor klantenbeheer groeien. Via een gemeenschappelijke kennis kwam ze in contact met Rob van Cirqll. “Als iets goed voelt, zit je bij mij gelijk wel goed”, vertelt Renée. Een proefabonnement bij Cirqll was een feit.
Cirqll is méér dan een geheugensteuntje
Renée
Veilig Werken Nederland
Simpele interface en prettig overzicht
Haar eerste indruk was direct positief: “Het is gewoon meteen eenvoudig in gebruik. De interface ziet er prettig uit en het werkt makkelijk.” Hoe staat ze hier inmiddels in? “Ik heb nog geen negatieve dingen gevonden, eigenlijk. Met name het klantalarm gebruik ik veel: ik moet mijn klanten helpen herinneren wanneer de certificaten verlopen van bepaalde personen. Cirqll helpt mij nu uitstekend en eenvoudig herinneren.”
Maar het CRM-systeem van Cirqll heeft meer waar Renée tevreden over is. “Sowieso vind ik het prettig dat Cirqll mij elke ochtend een mail stuurt met een overzicht van wat ik moet doen”, gaat Reneé verder. “Daarnaast is het fijn dat ik simpel een verslagje kan leggen van de taak die ik heb uitgevoerd. Fantastisch dat het CRM-systeem zelf mij stimuleert om meerdere zaken toe te voegen in Cirqll. En iedereen die je toevoegt kan zien wat je hebt aangemaakt.”
Rust, overzicht en grip
Kortom, Renée is blij met haar overstap van Excel naar Cirqll. “Mijn serieuze zaken staan nu goed geordend in een systeem. Dat is wat ik wilde: meer rust, overzicht en grip op het bedrijf.” Ze raadt een CRM als Cirqll dan ook sterk aan. “Een CRM is echt onmisbaar op het moment dat je meerdere klanten krijgt waar je contact mee wilt en moet houden. En als het gevoel bij een CRM-systeem goed is, dan is het gewoon goed en mag het ook wat kosten.”
“Cirqll is meer dan een geheugensteuntje”, voegt ze later toe. “Het is een systeem dat meedenkt, maar ook een hele fijne service garandeert. Ik had een vraag en binnen vijf minuten belde Rob mij al om het een en ander uit te leggen. Ik ben erg blij dat er nog bedrijven zijn die oprechte interesse tonen in de klant”, sluit Renée af.
Over Veilig Werken Nederland
Veilig Werken Nederland is een landelijk werkend opleidingsinstituut op het gebied van Veiligheid, Logistiek en Arbo. Zij kunnen diverse opleidingen aanbieden zowel overdag, ‘s avonds als zaterdag. Daardoor kan er altijd op korte termijn gepland worden.