Veilig, centraal en toegankelijk: Waarom je CRM de beste plek is voor het borgen van je commerciële processen

Het borgen van vitale processen: hoe hou jij de zaak draaiende?

Elk bedrijf, groot of klein, heeft essentiële werkprocessen. Fundamentele activiteiten die als ruggengraat van de organisatie fungeren. Werkt zo’n proces niet goed, dan loopt het bedrijf niet. Voor veel ondernemers is dit cruciale onderdeel het commerciële proces: het verkopen van producten of leveren van diensten. Maar voordat dit kan gebeuren, moet er wel iemand zijn om aan te kunnen leveren of verkopen. Precies, de klant.

Klantenwerving als essentieel proces: niet meer in Excel- of Word-bestanden

Het hebben van klanten is key. Goede producten, een goed team, een uniek concept: het werkt niet als het niet aan de man gebracht wordt. Elke klant is daarom goud waard – en dient ook zo behandeld te worden. De informatie en gegevens die bij een klant horen zijn niet alleen heel waardevol, ze zijn ook nog eens vertrouwelijk. Nog een reden om klantgegevens goed te borgen. 

Echter, verrassend veel ondernemers leggen hun klanten vast in Excel- of Word-bestanden. Enkele doen het zelfs nog via notities op hun telefoon of bureau. Dit is behalve onveilig ook onhandig. Je kunt ze kwijtraken, door elkaar halen en het opzoeken neemt meer tijd in beslag. Maar bovenal: er is geen helder en compact overzicht van je kansen en voortgang.

Het commerciële proces borgen in je CRM: de voordelen

Bij Cirqll raden we aan je essentiële processen op een veilige en strategische manier te borgen. Dit kan door gebruik van een CRM. Je hebt dan je waardevolle informatie online opgeslagen, waardoor gegevens nooit verloren gaan en je er altijd bij kunt. Tegelijkertijd is de informatie afgeschermd: je hebt persoonlijke inloggegevens nodig om erbij te kunnen. Dit is ideaal voor het borgen van commercieel belangrijke gegevens, zoals klantinformatie. Geen notities op je telefoon of bureau, geen Excel- of Word-bestanden, maar een centrale plek voor je klantenbestand.

De CRM: overzicht, overzicht en nog meer overzicht

Een CRM gebruiken is niet alleen geschikt voor het borgen van je klantenbestand en financiële gegevens. Je kunt er veel meer mee. Het grootste voordeel is overzicht: doordat je alle klanten in het systeem hebt staan, heb je direct een adequaat beeld van kansen, contracten en opdrachten. Daarnaast kun je ook inzicht in je team ontwikkelen: weet welke collega bezig is met welk bedrijf, wie waar zijn acties uit heeft staan of kansen heeft lopen. Zeker voor wie hybride werkt is het handig om de werkzaamheden en progressie van je team scherp te hebben. En doordat de informatie centraal wordt bewaard, gaan de gegevens gaan niet verloren wanneer een collega uit de organisatie vertrekt. Zo kunnen de essentiële processen worden geborgd, ook in zwaardere tijden.

Laat je helpen door Cirqll: verdeel je aandacht

Het mooie aan digitale systemen is dat ze slim zijn. Veel CRM-systemen bieden ondersteuning door meldingen, updates en grafieken. Zo kun jij je richten op het menselijke aspect: klantcontact. Bij Cirqll merken we dat veel bedrijven onderschatten hoe belangrijk het is om aandacht te geven aan de klant. Niet alleen nieuwe klanten, juist ook de vaste klanten. Ook die zijn onderdeel van je vitale commerciële proces; misschien wel het belangrijkste onderdeel. Met aandacht vergroot je hun loyaliteit – en het werkplezier voor beide partijen. De CRM van Cirqll ondersteunt je bij het verdelen van die aandacht; dat doen we met het klantalarm. Hiermee word je op tijd herinnerd aan een klant die jouw aandacht verdient. 

Met het gebruik van Cirqll geef je meer aandacht aan de klant en daarmee aan je vitale proces – maar ook aan jezelf. Het gemak waarmee je alle informatie hebt geborgen op een veilige, centrale en toegankelijke plek, zorgt voor rust in je hoofd. Je hebt meer ruimte voor de werkzaamheden waar je energie van krijgt; Cirqll draagt zorg voor de rest. Comfortabel overzicht en slimme ondersteuning, dat is Cirqll.

Cirqll is veilig en gebruiksvriendelijk. Wil jij jouw vitale processen borgen?
Probeer Cirqll hier gratis uit.

Klantbeheer is geen kunst.

Met een systeem dat echt gebruiksvriendelijk is.
Ieder systeem kán het, maar Cirqll dóét het.

We tellen af tot 9 december!

00
Dagen
00
Uren
00
Minuten
00
Seconden

Ben je benieuwd naar wat je in Cirqll vindt vanaf 9 december?

Plan een demo

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op om een demo in te plannen.