Ons verhaal
4 december 2023
Twentse Familiebedrijven
Al op jonge leeftijd zeiden de broers Bart en Rob Sauer dat ze later samen wilden ondernemen. Rob: “We wisten alleen nog niet wat.” Beiden gingen hun eigen weg, maar ze deelden wel een kantoor. Hun oude voornemen leefde echter weer op dankzij de corona-lockdown. Ze bedachten een CRM-systeem dat nou wel eens eenvoudig was. Het was de geboorte van Cirqll.
Het voelt voor Rob bijzonder dat hun verhaal wordt vastgelegd. Hij kijkt tevreden en ademt eens diep in. Hij is verbaasd, verwonderd en dankbaar tegelijkertijd: “Het voelt nog wat onwerkelijk dat het gewoon lukt.” Hij is voorzichtig trots op waar hij en zijn broer nu staan en dat er al een verhaal is om vast te leggen. En dat krap vier jaar nadat het eerste idee ontstond.
10 maart 2022
D-day: lancering Cirqll
5, 4, 3, 2, 1 en daar gaat hij: Live! De site is gelanceerd, het programma staat en draait veilig op de server van Shockmedia. Een bewuste investering om vanaf dag 1 te zorgen dat jullie een prettige gebruikerservaring hebben. Vanaf vandaag is het idee veranderd in een onderneming. De ervaring van jou als klant gaat onze toekomst bepalen! Weet in ieder geval dat wij er ontzettend veel zin in hebben om jullie een prettige ervaring te bezorgen. Uiteraard blijven we niet stil staan en gaan wij op de achtergrond door met innovaties en vernieuwingen, zolang het maar simpel en eenvoudig is!
De eerste ideeën zijn er al en die zijn verder dan je denkt… We houden je via ons kanaal op de hoogte!
September 2021
Tweede test - finale!
Via Linkedin doen we een oproep om nog meer testgebruikers te vinden. Hierop komen diverse reacties. Het leidt er toe dat Rob en Bart een eerste demo mogen verzorgen voor Vivia B.V. Een speciaal, bijzonder maar ook spannend moment. Nu moet blijken of dat wat gezocht wordt in een klant-systeem ook zo ervaren wordt tijdens een demonstratie. Een inspirerend en leuk gesprek volgt waarbij we de bevestiging krijgen: Dit is het! We durven binnenkort live te gaan! Tijd om de laatste puntjes op de spreekwoordelijke “i” te zetten!
Juni 2021
Eerste test onder proefpersonen
Nu de B.V. ingeschreven staat, de server goed gecontroleerd is en accounts zijn aangemaakt, worden de eerste mailtjes met inlog-gegevens van Cirqll verzonden. Een groep van 15 personen ontvangt niet alleen een account maar ook een check-list om af te werken. Ons belangrijke motto; simpel en eenvoudig, moet ook ervaren worden door gebruikers en dat moet de komende week blijken. Op 2 elementen na bevestigen onze test-personen dat ons motto overeind kan blijven. Door de mooie en constructieve feedback zijn we in staat het programma verder vorm te geven en te vereenvoudigen. Een tweede en tevens finale-ronde moet er nu nog voor zorgen dat alle signalen op groen komen te staan..
Mei 2021
Oprichting Cirqll B.V.
Het besef dat het niet bij een idee en eerste uitwerking blijft is inmiddels bevestigd. Een eerste groep met testpersonen is inmiddels bekend en dat is voor Bart aanleiding genoeg om de gevestigde naam in een officiëler jasje te gieten. Nadat er extern informatie is ingewonnen en intern overleg is geweest wordt er besloten Cirqll B.V. op te richten. Op 7 mei worden de mooiste blouse, de netste schoenen en de best gestreken broek uit de kast gehaald. We gaan tekenen bij de notaris en dat wordt gevierd!
Januari 2021
Door en door testen
Na het tonen van de eerste proefversie ontwikkelt Niek al snel een eerste versie waarmee we kunnen testen. Vanaf dat moment verandert het regelmatig online overleggen naar een vast overlegmoment op maandagavond. Bart zorgt voor een vaste agenda tijdens deze sessies. We bespreken de test-resultaten die Rob als hoofd-tester ervaren heeft. Roy geeft een update van grafische ontwikkelingen en Bart houdt de hoofdlijnen in de gaten en denkt op alle fronten mee. Doordat Bart iets verder van het product af blijft staan zorgt hij er tevens voor dat we ons niet verliezen op details.
November 2020
De eerste demo met het team
Via Teams overleggen we inmiddels regelmatig om elkaar bij te praten, waarna in november een eerste presentatie bij Rob thuis plaats vindt. Niek toont de allereerste versie en natuurlijk zijn er zenuwen. Want hoe komt een idee nu tot leven en hoe ziet dat eruit? Hoe ervaren we dat en waar liggen de uitdagingen? Het komt allemaal aan bod op deze eerste avond.
Juni 2020
Van idee naar uitwerking
We zijn het er gelukkig snel over eens dat onze naam iets met cirkels te maken moet hebben. Circle wordt al veel gebruikt waardoor we al snel overtuigd raken van Cirqll. Roy stort zich op een mooi logo en kleurenschema. Wanneer hij deze presenteert vallen de monden open; het spreekt aan en iedereen is enthousiast! Na wat lichte twijfels zijn we er snel uit welk logo het definitief moet worden. Kort daarop toont Niek een eerste kaart, euforie overheerst! Tegelijk realiseren we ons dat er nog meer mogelijkheden mogen ontstaan en in de daaropvolgende maanden stapelen de ‘vernieuwingen’ zich snel op waardoor het moment van een eerste test door Rob steeds dichterbij komt.
April 2020
Ontstaan team
De eerste schets is snel gemaakt maar er is nog veel meer nodig om dit netjes en goed uitgewerkt te krijgen. Al snel beseffen Bart en Rob zich dat Niek een belangrijke rol zou moeten krijgen. Niek werkt in het dagelijks leven als programmeur en je mag hem gerust tot de buiten-categorie rekenen. Vanuit ons heden en verleden kennen we ook Roy Markvoort. Al jaren voorziet hij klanten van prachtige websites waarbij het design en ontwikkelproces hem op het lijf geschreven zijn. Nadat beide direct overtuigd zijn van het idee, plannen we een online meeting (corona-tijd) om Roy en Niek kennis te laten maken met elkaar. Het wordt snel duidelijk dat dit een goed team kan worden.
Maart 2020
Het idee
Jaap van Dissel zit er naast. Corona steekt toch behoorlijk de kop op in Nederland. We gaan in lockdown en Bart neemt zich voor om de vrijgekomen tijd nuttig te besteden door na te denken over een interessant trainingsprogramma. Hij toont Rob een wit veld en begint bolletjes te tekenen. ‘Stop Bart! Dit is het! We maken een interactieve landkaart waar je je klant op kunt zien…’
April 2019
Aanleiding
De thee is nog net niet afgekoeld wanneer Rob voor de tweede keer binnen het jaar aangeeft het overzicht van zijn klanten te missen. ‘Je kent het wel Bart, dat je gewoon op een landkaart met punaises ziet waar je klanten zich bevinden’. ‘Ja Rob, ik weet wat je bedoelt. Het wordt tijd dat je er zelf wat aan gaat doen…’
Meer dan een systeem.
Cirqll is werkplezier.
Minder kliks, minder tijd en minder gedoe. Wil jij een CRM die je daadwerkelijk gebruikt?