Klaar met Excel? Zo krijg je rust en overzicht in je CRM!

Klantbeheer: CRM, Excel of post-its?

Klantbeheer, elke onderneming heeft ermee te maken, maar iedereen doet het op zijn eigen manier. Afspraken, activiteiten en alarmen: de één heeft het allemaal in zijn hoofd, de ander heeft of overweegt een ‘full option’ CRM-systeem. De één heeft zijn bureau volhangen met post-its, de ander onderneemt met Excel. Papieren agenda’s, smartwatchmeldingen, e-mailreminders; een wirwar aan methoden en tools die, tegenstrijdig genoeg, overzicht zouden moeten bieden. Hoe doe jij jouw klantbeheer?
 

Meer informatie, minder overzicht

Iedere onderneming is anders en gebruikt iets anders. Dat gaat een tijdje goed. Maar wanneer het klantenbestand groeit, neemt ook de hoeveelheid informatie toe. Overzicht houden wordt moeilijker. Al die taken om op te volgen, kansen in de pijpleiding, klant notities, misschien wel contracten en verlopende abonnementen…. Succes is leuk, maar het werkt ook stress in de hand. Zeker wanneer administratie steeds meer tijd kost en daardoor achtergesteld raakt. Voor je het weet loop je achter de feiten aan: bestaande klanten krijgen geen aandacht meer, bestanden staan verspreid over een arsenaal aan mappen en je telefoon wordt een aaneenschakeling van nieuwe notities en agenda meldingen. Met je klantenlijst groeit ook je to-do-lijst: er moet meer worden gedaan in minder tijd. Deze drukte bouwt zich op in je hoofd en raast altijd door. Ook na werktijd, ook ’s nachts in bed. Herkenbaar?

Geen Excel of to do lijstjes, maar klantbeheer met overzicht. Kan dat?

Om onszelf te redden bouwen we een zee van cijfertjes en gekleurde vakjes in Excel, of kopen we een splinternieuw CRM met zoveel functionaliteiten dat de helft niet wordt gebruikt… Eigenlijk is het heel bijzonder. Allemaal streven we hetzelfde doel na: het hebben van overzicht op onze klanten en klant gebonden activiteiten. Het liefst zien we in één oogopslag hoe we ervoor staan. Toch kost het creëren van overzicht vaak meer tijd dan dat het ons oplevert. Registreren, ordenen, bijhouden… Regelmatig resulteert de behoefte aan overzicht rondom klantbeheer juist in meer stress. Hoe kan dit anders?

Een eenvoudig CRM: less is more

Bij Cirqll zijn we geïnteresseerd in deze paradox. Wij denken dat de oplossing simpeler is dan het lijkt. De Dikke Van Dale definieert overzicht als ‘het kunnen overzien van een toestand’. De Schrijfwijzer heeft staan: ‘een beeld van het geheel’. Als overzicht gaat om het direct helder hebben van de stand van zaken, hoef je ook alleen de stand van zaken te zien. Niets meer en niets minder. Zo kun je je aandacht besteden waar het écht nodig is: je klanten, je strategie, je toekomst.  

Concreet betekent dit alleen de broodnodige functies, klikken en meldingen. Makkelijk zoeken en vinden. Een eenvoudige interface, een strak en simpel design. Rust op je scherm, rust in je hoofd. Een ontspannen werkhouding. Dat is overzicht volgens Cirqll.

Dag Excel, hallo overzicht

Met minder gedoe krijg je meer gedaan. Minder klikken, minder zoeken, minder stress. Minder moeite en meer tijd. Geen Excel, geen ingenieuze CRM, maar precies dat wat je nodig hebt. Benieuwd hoe dat eruitziet? Hier brengen wij Cirqll verder in beeld.

Direct kijken of Cirqll voor jou werkt? Probeer het hier gratis.

We tellen af tot 9 december!

00
Dagen
00
Uren
00
Minuten
00
Seconden

Ben je benieuwd naar wat je in Cirqll vindt vanaf 9 december?

Plan een demo

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op om een demo in te plannen.